.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعیت برای فیلمی باحضور«مبارک»

پخش تلویزیونی فیلم «خداحافظی در سحرگاه»، برای بیش از ۳۰ سال- از آغاز ریاست جمهوری حسنی مبارک تا کنون- ممنوع بوده و در حالی که تاکنون در کتابخانه صدا و سیمای مصر نگه‌داری می‌شده است، کسی از آن اطلاع نداشته و در هیچ رسانه‌ای پخش نشده است.

در این فیلم که هیچ وقت اجازه انتشار نیافت، بازیگران مصری بزرگی همچون «کمال الشناوی»، «شادیه»، «یحی شاهین»، «سراج منیر» و «عبدالمنعم ابراهیم» شرکت کرده بودند و زیر نظر کارگردان معروف مصری «حسن الامام» به اتمام رسیده بود.

فیلم «خداحافظی در سحرگاه»، داستان خلبان جوانی است که علی رغم تعلقش به خانواده‌ای ثروتمند، تصمیم می‌گیرد بر آداب و رسوم محدود کننده اشرافی‌اش انقلاب کند و با خواسته پدرش مبنی بر ازدواج با دختری از طبقه مرفه جامعه، مخالفت ورزد، در مقابل عشق پاک و بی‌پیرایه سر تسلیم فرود آورد و با دختری که فرزند خدمتگذار خانواده او بود، ازدواج کند.

این جوان که خلبانی در ارتش مصر بود ناگهان برای شرکت در جنگ فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، تمام تعلقات دنیوی را‌‌‌ رها کرده و وارد جبهه جنگ شد که در‌‌‌ همان جنگ به اسارت و جزو افراد مفقود الاثر در می‌آید.

فرمانده نیروی هوایی که دستور شرکت در جنگ و هجوم را به آن جوان می‌داد، حسنی مبارک بود که در دو سکانس از این فیلم نمایش داده می‌شد.

تنها به خاطر این دو سکانس، فیلم خداحافظی در سحرگاه، برای ۳۰ سال تمام ممنوع اعلام شده و سازندگان آن تا سقوط دولت مبارک اجازه پخش آن را نیافتند.

به شیوه‌ای کاملا تصادفی، یکی از روزنامه‌نگاران روزنامه الاخبار، به تصاویری از مبارک در این فیلم، دست یافت که بعد از اطلاع رئیس جمهور از آن‌ها دستور منع انتشار آن را صادر کرد و تاکنون این فیلم در لیست فیلم‌های ممنوع قرار گرفته است.

گفتنی است حسنی مبارک، پیش از تکیه بر مسند ریاست جمهوری در مصر، فرمانده‌ نیروی‌ هوایی در ارتش مصر بود و در حالی که آرزو داشت تا به عنوان سفیر کشورش در یکی از کشورهای اروپایی ادای وظیفه کند، به ریاست جمهوری رسید و حدودا برای سه دههه به این پست تمسک جسته بود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.